Monday, August 25, 2014

Kristen interview with L'Express in Cannes



Heroine of the Twilight saga, Kristen Stewart explodes in Sils Maria, by Olivier Assayas. A revelation that is well worth a (short) meeting.

Lets not waste time. The meeting with Kristen Stewart is timed. Take it or leave it. Because she is great in Sils Maria, by Olivier Assayas, we took it. In the movie, she plays the assistant-manager-coach-bodyguard of a star played by Juliette Binoche. In real life, she's one of the highest paid actresses in Hollywood and playing cat and mouse with the paparazzi who stick to her. The teenager in you, may know it: heroine of the Twilight saga, Kristen Stewart is a superstar whose "life, she said, blasé, has become a mini-show."



As proof, the effervescence on the rooftop of the hotel where, the morning after the presentation of Sils Maria at Cannes, the actress does interviews non-stop. Juliette Binoche and Olivier Assayas are also present, but all eyes are on this 24 year old American, actress since 10 and having always been on sets - her mother is a script supervisor, her father, a stage manager.

There is an irresistible urge to scratch beneath the surface of the actress, know to be crabby in interview, and sometimes rude to her fans seeking autographs. "This reputation is unfair, she defends. I was 17 when the first Twilight came out. I was caught in a media storm, where I only was gossip fodder. I became so nervous that people thought I was an unpleasant person."

 Now, it's quite the opposite. She talks at full speed. And gets carried away when the term "against type" is mentioned about her roles as a rock star and muse of the Beat Generation in The Runaways and On the Road: "I don't give a fuck about what is good for my career or what people expect of me. What I want, is new experiences." Hence her desire to work with Juliette Binoche: "She turned out to be as I imagined: eccentric, weird, vivid, smart. And her laugh! My God, her laugh! It is most contagious I have ever heard in my life!"

At her side, like a mirror effect with Sils Maria, her publicist times the interview. "She's with me since I was 13 years old. I evolve in a world where everything you say or do can be used against you. She helps me and protects me." She will be busy. Kristen Stewart is now no longer the teen idol. Thanks to her extraordinary performance in Sils Maria, she enters the major league like a tornado.

Source Translation by itsoktobeyou.org


Italian Transcript 

Eroina della saga di Twilight, Kristen Stewart è esplosa in Sils Maria, di Olivier Assayas. Una rivelazione che merita un (breve) incontro.

Si prega di non perdere tempo.
L'incontro co
n Kristen Stewart è a tempo. Prendere o lasciare. Perché lei è fantastica in Sils Maria, di Olivier Assayas, siamo partiti. Nel film, interpreta l'assistente manager- assistente alle prove -sorvegliante di una stella interpretata da Juliette Binoche. Nella vita, è una delle attrici più pagate di Hollywood e gioca a gatto e topo con i paparazzi che si attaccano a lei. L'adolescente che è in voi lo sa forse: l'eroina della saga di Twilight, Kristen Stewart è una superstar la cui "vita, dice, seccata, è diventata un mini-spettacolo."

"Ero foraggio per il gossip"

A provarlo, l'effervescenza sulla terrazza dell'hotel dove la mattina dopo la presentazione di Sils Maria a Cannes, l'attrice si unisce all'incontro. Anche Juliette Binoche e Olivier Assayas sono presenti, ma i riflettori sono su questa 24enne americana, attrice dall'età di 10 anni e sul palcoscenico da sempre - sua madre è sceneggiatrice, suo padre, manager.

C'è un irresistibile desiderio di grattare la superficie della attrice, reputata scontrosa nelle interviste, e talvolta scortese con i suoi fan in cerca di autografi. "Questa reputazione è ingiusta" - si difende. "Avevo 17 anni quando la prima parte di Twilight è uscita. Sono stata catturata da una tempesta mediatica dove non ero altro che foraggio per il gossip. Divenni così nervosa che sono passata per qualcosa di sgradevole. "

"Nuove esperienze"

Adesso è tutto il contrario. Parla molto velocemente. E si impappina quando si evoca il termine ""contre-emploi"(Ruolo che non corrisponde alla personalità di un attore) circa i suoi ruoli di rocker in The Runaways o di musa della Beat Generation in On the Road: "Non mi importa di ciò che è buono per la mia carriera o di ciò che la gente si aspetta da me. Quello che voglio sono nuove esperienze. "Di qui il suo desiderio di girare con Juliette Binoche: "Si è dimostrata come l'immaginavo eccentrica, bizzarra, vivace, intelligente. E la sua risata! Mio Dio, la sua risata È la più contagiosa che io ho mai sentito in vita mia! "

Al suo fianco, come in un gioco di specchi con Sils Maria, la sua manager cronometra l'intervista: "Lei è con me da quando avevo 13 anni. Sono stata coinvolta in un mondo dove tutto ciò dici o fai può essere usato contro di voi. Lei mi aiuta e mi protegge. "Ci sarà un lavoro. Kristen Stewart ora non è più l'idol dei giovani. Grazie alla sua straordinaria performance in Sils Maria, entra nella grande corte come una burrasca.


Traduzione by Robsten Love Forever

No comments:

Post a Comment